رسانه نیوز

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

رسانه نیوز

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

رمزگذاری بر روی فایل‌های آپلودی در COUD STORAGE

اگر می‌خواهید فایل‌های خود را از چشم‌های کنجکاو محافظت کنید، رمزگذاری بهترین گزینه است - مخصوصاً اگر قصد دارید آن فایل‌ها را در یک فضای ابری ذخیره کنید، جایی که نقض داده‌ها و سایر مسائل امنیتی می‌تواند آنها را در معرض دید دنیای خارج قرار دهد.

چندین راه برای محافظت از اسناد محدود به ابر با رمز عبور وجود دارد. متأسفانه، گوگل هنوز یک ویژگی محافظت از رمز عبور واقعی را به Google Docs اضافه نکرده است.

برنامه‌های افزودنی مرورگر نیز وجود دارد که ادعا می‌شود هدف مشابهی دارند. اگرچه توصیه نمی‌کنیم فایل‌های حساس خود را به توسعه دهندگان برنامه‌های افزودنی تصادفی و ناشناخته بسپارید.

پیداکردن فضایی امن

برخی از فضاهای ابری در اینترنت بسیار امن و قابل‌اعتماد هستند و فایل‌هایی را که در آنها آپلود می‌شوند، محافظت شده و غیرقابل‌دسترسی دیگران باقی می‌ماند.

تنها کسی که به این فایل‌ها دسترسی خواهد داشت فرد دارای رمز اکانت است. شما می‌توانید با استفاده از رمز اکانت خود به‌راحتی به فایل‌هایتان دسترسی داشته باشید.

رمز اکانت شما بسیار بااهمیت است و در صورت گم‌شدن و یا دسترسی افراد سودجو به این رمز به‌راحتی وارد اکانت شما می‌شوند و به تمام فایل‌های شما دسترسی خواهند داشت.

بسیاری از این فایل‌ها بسیار شخصی بوده و لورفتن آنها ممکن است بسیار هزینه بر باشد.

آشنایی با برنامه باکس کریپتور

شما می‌توانید به‌وسیله برنامه باکس کریپتور فایل‌هایتان را رمزگذاری کرده و سپس آنها را در فضای ابری مورد نظرتان آپلود کنید.

به‌این‌ترتیب خیالتان از بابت ایجاد مشکلات احتمالی مانند لورفتن و دسترسی افراد دیگر به آنها راحت خواهد شد.

همچنین از طریق همین برنامه می‌توانید به‌راحتی و در هر زمانی که خواستید به فایل‌هایتان دسترسی پیدا کنید.

ویژگی‌های برنامه باکس کریپتور

این برنامه از بسیاری فضاهای ابری پشتیبانی کامل می‌کند.

با کمک این برنامه به‌راحتی می‌توانید به فایل‌های رمزگذاری شده‌تان دسترسی داشته باشید.

تعیین رمز و رمزگذاری اکانت شما توسط برنامه باکس کریپتور انجام می‌شود و شما نیازی نیست برای انتخاب پسورد و غیره کاری انجام دهید.

همچنین این برنامه عملیات حذف رمز را در صورت لزوم به شکل اتوماتیک انجام می‌دهد.

در برنامه باکس کریپتور تمام فایل‌ها با استاندارد AES-256 دارای رمز خواهند شد.

استفاده از برنامه باکس کریپتور

در ابتدای اجرای برنامه لازم است که شما یک اکانت بسازید. سپس به‌وسیله این اکانت وارد برنامه خواهید شد.

در مرحله بعد و پس از ورود با اکانت لیستی از تمام برنامه‌های ابری که برنامه باکس کریپتور قابلیت پشتیبانی از آنها را دارد برای شما باز می‌شود.

شما می‌توانید در این پنجره از میان تمام برنامه‌ها برنامه ابری موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس با استفاده از اکانت خود در این فضا لاگین کنید.

ممکن است برایتان پیغامی باز شود و شما تنها بر روی گزینه YES کلیک کنید.

در این مرحله لیستی از تمام فایل‌هایی که در این فضای ابری دارید، نشان داده می‌شود. همچنین با استفاده از گزینه Add می‌توانید فایل‌های جدیدی را به این فضا اضافه کنید.

 

قابلیت دسترسی به فایل­ها

در مرحله بعدی گزینه‌ای نمایش داده می‌شود با این مضمون که آیا شما می‌خواهید این فایل را به‌صورت ایمن آپلود کنید و یا به شکل معمولی.

با انتخاب گزینه ایمن آپلود، دسترسی شما به این فایل تنها از طریق این برنامه انجام می‌شود و در غیر این صورت نمی‌توانید فایلتان را مشاهده کنید.

در صورتی که به شکل مستقیم به این فضای ابری وارد شوید و از برنامه باکس کریپتور استفاده نکنید فایل‌های ذخیره شده قابلیت دسترسی نخواهند داشت.

نکات مهم

نکته مهمی که لازم است در استفاده از این فضا و همچنین برنامه باکس کریپتور لازم است در نظر بگیرید این است که پسوردی که برای برنامه باکس کریپتور انتخاب می‌کنید باید از پسورد برنامه ابری مورداستفاده‌تان متفاوت باشد.

نکته دیگر این است که برنامه باکس کریپتور به شکل رایگان ارائه می‌شود و همه می‌توانند این برنامه را دانلود و اجرا کنند.