رسانه نیوز

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

رسانه نیوز

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

آهنگ جدید حجت اشرف زاده به نام «صدای تو»

متن آهنگ حجت اشرف زاده صدای تو

تو صدای قدمات تو صدای قلبمه


ولی انقد کمه برای تو


من هنوز غرق میشم توی مستی چشات


موقع دیدن خندیدن های تو اگه بارون بزنه


تو شب خاطره هات گم میشم دوباره تو صدای تو


با هوای تو هنوزم مستم


تو چشات خودش همیشه ساقیه


تو دل عاشق من یه خونه داری بس نیست


با چشات عشق چه اتفاقیه


تو یه آسمون تو موهات داری


این همه ستاره رو بگو آخه کیه نخواد


یه دفعه صدام بزن یه قلب چشم به راهته


خوشبحال اسمی که رو لبای تو بیاد


با هوای تو هنوزم مستم


تو چشات خودش همیشه ساقیه


تو دل عاشق من یه خونه داری بس نیست


با چشات عشق چه اتفاقیه


آهنگ جدید حجت اشرف زاده به نام «صدای تو»

آهنگ مجید خراطها به نام «پنجره»

متن آهنگ مجید خراطها پنجره

دلم برات تنگ شده بود گفتم بیام سراغت الان تو کوچتونم رو به روی اتاقت

همون اتاق که عمری از توش تو رو میدیدم درز کنار پرده شده تنها امیدم

نور توی اتاقت میگفت یعنی که خونم هی دست تکون میدادی یادته مهربونم

امشب اگرچه سرده تو کوچتون میشینم شاید یه لحظه رد شی من سایه تو ببینم


 


کی چتر بشه رو موهات وقتی بارون بباره وقتی که غصه داری سر به سرت بذاره

آروم بشینه پیشت وقتی میشی کلافه ببوسه گونه هاتو کی موهاتو ببافه

امشب خرابم اما نمیخوام اشک بریزم فقط تو فکرم اینه سلامتیت عزیزم

نگو که خوبه حالت وقتی که هستی بی من یا منو بردی از یاد یا پرده ها ضخیمن

امشب اگرچه سرده تو کوچتون میشینم شاید یه لحظه رد شی من سایه تو ببینمMusicdel | موزیکدل

https://musicdel.ir/single-tracks/150896/

ویژگی های یک سخنران موفق


شاید شما هم جزو افرادی باشید که به دلیل داشتن صدای خوب قصد ورود به حرفه صدا و سیما را دارید، در این مقاله سعی شده ویژگی های یک صدا و سیما خوب توضیح داده شود تا مسیر یادگیری را به وضوح ببینید. و با اهداف روشن، به سرعت به هدف خود برسید.

گوینده هنرمندی است که با صدای زیبا، لحن خوب و توانایی در گفتار و خواندن پیام به بهترین شکل ممکن به راحتی می تواند منظور خود را به مخاطب منتقل کند.

یکی از جدایی ناپذیرترین و اساسی ترین ویژگی های یک سخنران موفق، توانایی او در جذب مخاطب است و بقیه ویژگی ها زیر چتر این ویژگی قرار می گیرد.

در واقع توانایی جلب توجه مخاطب گویندگان خارجی  به عنوان متری برای تعیین میزان موفقیت گوینده عمل می کند، به این معنی که هر چه گوینده و آثارش مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد، موفقیت بالاتری نیز دارد.

باید مهارت های ارتباطی و کلامی خوبی داشته باشد.

اکسپرسیونیسم مجموعه ای از تکنیک ها برای صحبت زیبا و دقیق است.

فن بیان یکی از اساسی ترین و حیاتی ترین ویژگی های یک سخنران موفق به شمار می رود. اگر گوینده ای موفق به تسلط بر فن بیان شود، موفقیت او تضمین شده و مورد پسند مخاطبان و مدیران پروژه صدا قرار می گیرد و به سرعت پله های ترقی را در این زمینه طی می کند.

فن بیان بسیار گسترده است که شرح آن موضوعات بسیاری را شامل می شود، اما به عنوان مثال می توان به دیافراگم قوی، مالش هجاها، لحن صحیح، ریتم صحیح، آهنگ و ... اشاره کرد.

روش بیان و مسائل مربوط به آن را در مقاله ای دیگر به طور خاص و مفصل مطرح کرده ایم. این مقاله جالب و خواندنی در قسمت مقالات استودیو ساینا موجود است، مطمئنا برای شما مفید و جالب خواهد بود، مطالعه آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

درک متن و درک نقش

ما انسان ها به دو طریق پیام خود را به دیگران منتقل می کنیم. یکی اینکه ما آگاهانه سعی می کنیم از طریق انتخاب کلمات و عبارات خود معنا را به مخاطب منتقل کنیم و دیگری این که پیام زاییده احساسات درونی ماست و ناخودآگاه دروغ می گوید. آیا کلمات و زبان بدن ما دیده می شود. بنابراین اگر گوینده درک عمیقی از متن یا نقش خود داشته باشد. توضیح او باورپذیرتر خواهد بود.

مهم نیست در چه زمینه ای کار می کنید: گویندگی، دوبله، گویندگی کتاب صوتی، رادیو، مجری. در هر زمینه ای باید آنچه را که می خوانید باور کنید. تنها در این صورت است که مخاطب شما را باور خواهد کرد. دوبله زمانی که نقشی به من داده شد. وقتی آن را به شما واگذار می کنم، باید خود را در جای آن شخصیت تصور کنید تا افکار و احساسات شما شبیه آن شخصیت باشد.

گویندگان برای درک بهتر متن و نقش باید هوش و تفکر خود را تقویت کنند.

صدای جذاب

متخصصان این حوزه تاکید می کنند که یک صدای جذاب به تنهایی برای گوینده شدن کافی نیست. اینکه فردی با صدای جذاب فقط بدون تکنیک و احساس در عرصه گویندگی زنده می ماند و به سرعت مورد توجه مخاطبان و مدیران دوبلاژ پروژه های صوتی قرار می گیرد یک واقعیت مسلم است، اما واقعیت دیگری که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. زیبایی صدا لازمه گفتار است.

مخاطبان قطعاً صدای محتوای صوتی را دوست دارند، هر چه گوینده صدای بهتری داشته باشد، مخاطب در پایان محتوا علاقه بیشتری خواهد داشت.

یک گوینده خوب با صدایی مسلط به تکنیک های گفتاری به سرعت در زمینه صدا پیشرفت می کند و با افزایش تجربه و مهارت، شانس او ​​برای ستاره شدن در این زمینه افزایش می یابد.

در واقع می توان صدای زیبا را نوعی ساز دانست و هنر بیانی نواختن این ساز شگفت انگیز را نوعی هنر به عنوان نوازنده ای در حال نواختن این سازه شگفت انگیز دانست.

همانطور که این نوازنده در تکنیک آواز مهارت دارد، می تواند به زیبایی بنوازد.

توانایی همکاری با یکدیگر

تولید آثار صوتی یک فعالیت گروهی محسوب می شود که نیازمند همکاری و هماهنگی گروه های مختلف است.

گوینده به عنوان یکی از اعضای کلیدی گروه باید حوصله زیادی داشته باشد. مثلاً در کار دوبله ممکن است دوبلور مجبور شود برای تایید مدیر دوبلاژ یک دیالوگ را چندین بار تکرار کند و .... ایجاد یک رابطه قوی بین صداپیشگان و گویندگان مهم است.

صبر و تمرین

برای تسلط بر مهارت های گفتاری و گفتاری، سال ها تجربه و تمرین لازم است. در واقع عاشقان این فضا در این مسیر لحظات خود را فدا می کنند و ساعت ها از عمر خود را صرف یادگیری این مهارت سخت و در عین حال شیرین می کنند.

یکی از ویژگی های اصلی یک مجری رادیو تمرین هر روزه است زیرا تنها با تمرین مداوم است که تسلط به دست می آید.

قدرت تقویت شده

بداهه به معنای انجام کاری عمدی بدون برنامه ریزی یا تمرین است.

از دوبله در حرفه های پخش مانند پخش رادیو و به ویژه بداهه گویی با سخنران زنده استفاده می شود.

گاهی اوقات بداهه گویی در برنامه های زنده گوینده را از چالش های ناگهانی مصون می دارد و اگر گوینده بداهه نداشته باشد، احتمال شکست او بیشتر می شود.

اطلاعات عمومی داشته باشید

اطلاعات عمومی برای تبلیغ کنندگان، به ویژه آنهایی که میزبان یک برنامه زنده هستند، ضروری است.

سطح بالای آگاهی عمومی، علاوه بر اعتماد به نفس، باعث می شود گوینده کمتر اشتباهات پیش بینی نشده ای را در کار خود مرتکب شود، به عبارتی در گفتار خود اظهار نظر نادرستی نداشته باشد و ارتباط موثر با مخاطب را سامان دهد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انیمیشن و فیلمسازی به یک صنعت جهانی تبدیل شده است و این محصولات نمایشگر با کمک دوبله و همچنین گسترش فضای مجازی و رشد دنیای دیجیتال، مردم به کشورهای دیگر صادر می شود. دنیا بیشتر فعالیت های اجتماعی خود را به فضای مجازی منتقل کنند. نقل و انتقالات از جمله فعالیت های آموزشی، تجاری، خرید و فروش محصولات و خدمات، سرگرمی، ارتباطات بین فردی و غیره.

به همین دلیل هر روز حجم زیادی از محتوای مجازی تولید و به اشتراک گذاشته می شود. در این میان، صدا و سیما و ارائه دهندگان خدمات صوتی بسیار محبوب شده اند و فعالان فضای مجازی برای محتوای خود به دنبال صدا و سیما هستند.

چگونه یک کتاب صوتی ایجاد کنم؟


یکی از رایج ترین سوالات در شبکه های اجتماعی این است که چگونه یک کتاب صوتی بسازیم؟ از این رو بر آن شدیم تا یادداشتی کوتاه درباره تولید کتاب های صوتی بنویسیم. اگر تا به حال به کتاب صوتی گوش نکرده اید، از خود بپرسید: "آیا گوش دادن به کتاب صوتی تقلب است؟" توصیه می کنیم پست را بررسی کنید. اصابت.

ما در عصر پادکست ها و کتاب های صوتی زندگی می کنیم و این را بی دلیل نمی گوییم. آمار دقیقی از وضعیت ایران نداریم. اما در آمریکا، از میان سه دسته کتاب های چاپی، کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی، کتاب های صوتی بیشترین رشد را در سال 2016 داشته اند. تنها در سال 2016، 77 میلیون نفر در ایالات متحده به کتاب های صوتی گوش دادند و اکثر مصرف کنندگان کتاب های صوتی در سال 2016 به کتاب های صوتی گوش دادند. 15 کتاب در سال از سال 2008 تا به امروز، حجم بازار کتاب های صوتی در آمریکا با نرخ متوسط ​​سالانه 30 درصد در حال رشد است که 4 برابر بیشتر از رشد سالانه کتاب های الکترونیکی است.

این آمار عجیبی نیست. شما می توانید هنگام پیاده روی، رانندگی، مترو، اتوبوس و تاکسی، آشپزی و انجام کارهای خانه یا حتی در محل کار به یک کتاب صوتی گوش دهید.

اگرچه سبک‌های خواندن تغییر کرده است، اما این سوال که چگونه یک کتاب صوتی بسازیم همچنان مرتبط است. در این یادداشت سعی داریم به این سوال که چگونه کتاب صوتی بسازیم پاسخ دهیم.

کتاب های صوتی از کجا می آیند؟

گاهی اوقات کاربران از ما می پرسند که آیا به بلندگوی کتاب صوتی نیاز دارید؟ و پاسخ ما این است که ما کتاب های صوتی طاقچه ای تولید نمی کنیم. پس کتاب های صوتی در طاقچه از کجا می آیند؟

طاقچه با ناشران کتاب صوتی و همچنین ناشران کتاب الکترونیکی همکاری می کند. ناشران کتاب های صوتی با ناشران کتاب و گاهی نویسندگان کتاب همکاری می کنند و در ازای پرداخت حق چاپ کتاب را به صورت صوتی منتشر می کنند. ناشران کتاب های صوتی اغلب از بلندگوهای حرفه ای استفاده می کنند و موسیقی را برای قسمت های مختلف کتاب اضافه می کنند. مثل یک برنامه رادیویی توصیه می کنیم برای همکاری در تولید کتاب های صوتی با ناشران صوتی تماس بگیرید.

چگونه یک کتاب صوتی بسازیم؟

بر اساس قانون کپی رایت، حداکثر 10 درصد از محتوای یک کتاب ممکن است بدون پرداخت هزینه حق چاپ منتشر شود. بنابراین، اگر شما ناشر یا نویسنده کتاب نیستید، ابتدا باید به قانون کپی رایت احترام بگذارید و با ناشر هماهنگ کنید.

قدم بعدی انتخاب کتاب مناسب است.

کدام کتاب ها برای تولید کتاب صوتی مناسب نیستند؟

با وجود تمام زیبایی های کتاب های صوتی، برخی از کتاب ها بهترین انتخاب برای گوش دادن نیستند. این هم کتاب ها:

منابع

تمرکز کتاب بر جمع آوری نقل قول ها است.

کتاب طراحی داخلی و منظر

هر کتاب مصور

کتاب های آشپزی

راهنمای سفر

کدام کتاب ها بهترین گزینه برای تولید کتاب صوتی هستند؟

با این حال، برخی از کتاب ها گزینه های خوبی برای تولید کتاب های صوتی هستند. سازمان بهداشت جهانی:

با کتاب های خودیاری موفق باشید

بیوگرافی و تاریخ

کتاب هایی در ژانر ترسناک و معمایی

کتاب های فانتزی و علمی تخیلی رایگان،

کتاب سلامت و تناسب اندام

کتاب های عاشقانه

کتاب های کسب و کار

فرمت کتاب صوتی

همانطور که کتاب های الکترونیکی با فرمت های epub، MOBI، PDF و سایر فرمت ها تولید می شوند، کتاب های صوتی نیز در قالب های مختلف تولید می شوند. فرمت هایی مانند WAV، M4B، MP3، AIFF. بهتر است تفاوت های هر یک از این تنظیمات را بررسی کنید.

برای شروع به چه امکاناتی نیاز دارید و هزینه تولید کتاب های صوتی شیراحمدی  چقدر است؟

برای اینکه کتاب های صوتی شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشند، بهتر است از تجهیزات مناسب برای کار استفاده کنید. مهمترین تجهیزات این شغل که بیشترین هزینه تولید کتاب صوتی را به خود اختصاص می دهد عبارتند از:

میکروفون عالی

خرید میکروفونی که بتواند صدای بالا را ضبط کند مهمترین چیز است. دو نوع میکروفون در بازار وجود دارد. میکروفون دینامیک و خازنی از میکروفن های پویا برای کارهایی مانند آواز خواندن استفاده می شود، در حالی که از میکروفون های خازنی برای کارهایی مانند ضبط صداهای ملایم استفاده می شود. بنابراین اگر می خواهید میکروفون به صدا با حساسیت بیشتری پاسخ دهد، از میکروفون خازنی استفاده کنید.

صفحه نمایش پاپ آپ

پاپ فیلتر یا پاپ فیلتر یک دستگاه کاهش نویز است که در جلوی میکروفون قرار می گیرد. قیمت پاپ فیلتر بین 200 تا 350 هزار است.

نرم افزار GarageBand یا Audacity برای تبدیل کتاب به کتاب صوتی

این نرم افزار برای تغییر صدا استفاده می شود که می توان آن را روی کامپیوتر قرار داد.

استودیو

اگر توانایی خرید تجهیزات و برنامه ریزی برای ضبط کتاب های صوتی در خانه را دارید، باید مکانی آرام و با ثبات را انتخاب کنید. اما می توانید با اجاره یک استودیو ضبط، همه اینها را جایگزین کنید. مزیت این است که شما می توانید در یک محیط حرفه ای کار کنید. خب مهم این است که اکثر استودیوها برای ضبط موسیقی هستند و تجهیزات آن را هم دارند. قبل از اینکه اجاره کنید، مطمئن شوید که استودیوی مناسب برای کار شما است. استودیوها معمولاً ساعتی اجاره می شوند و هزینه آن با توجه به شرایط روز تعیین می شود و نمی توانیم مبلغ مشخصی بدهیم.

هنگام خواندن کتاب صوتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین کاری که هنگام خواندن کتاب صوتی باید انجام دهید این است که صدای خوبی داشته باشید. صدای خوب نعمتی از جانب خداوند است. اما صحبت کردن 8 تا 9 هزار کلمه در ساعت بدون در نظر گرفتن نوع صدا کار آسانی نیست. البته استرس زیادی روی تارهای صوتی وارد می شود. مانند هر مهارتی، باید با آموزش خاص توسعه داده شود. قبل از شروع ضبط صدا برای کتاب های صوتی، بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

چیپس سیب زمینی بخور این کار لب های شما را برای مدت طولانی مرطوب نگه می دارد.

از بالم لب استفاده کنید.

یک لیوان آب گرم در دستان خود نگه دارید

بسته به حجم کتاب، فرآیند تولید ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. بهتر است کتاب را با توجه به سرعت خود تقسیم کنید و هر قسمت را در یک جلسه بخوانید. اما اگر به دلایلی نتوانستید هر قسمت را تمام کنید، حتما قبل از شروع قسمت دوم، قسمت قبلی را با دقت گوش کنید و در قسمت اول جنسیت و حالت صدای خود را تکرار کنید. در غیر این صورت شنونده به دو قطعه متن توجه زیادی خواهد کرد.

بهتر است هر روز در ساعت معینی ضبط کنید. صدای افراد در ساعات مختلف روز متفاوت است.

پس از ضبط صوت برای کتاب های صوتی، بهتر است این دو کار را انجام دهید:

پس از ضبط، فایل صوتی را برای ویرایش به یک ویرایشگر حرفه ای ارسال کنید.

یک صفحه جلد برای کتاب صوتی طراحی کنید. می توانید این کار را به یک گرافیست بسپارید.

پیشنهاد می کنیم یادداشت "صدای چه کسی را در کتاب صوتی بشنویم؟" دوباره بخوان

تولید گزیده کتاب های صوتی


چند بار افرادی را در کانال‌های یوتیوب انگلیسی دیده‌ام که فیلم‌های تولیدکننده کتاب صوتی زهرا شیراحمدی می‌سازند و آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. همانطور که گفتیم این کار نیازی به اجازه ناشران ندارد. اگر به تولید کتاب های صوتی به عنوان یک سرگرمی نگاه می کنید، این ایده ممکن است محل خوبی برای شروع باشد. به علاوه، پس از مدتی کانال یا برنامه YouTube شما به نمایه شما تبدیل می‌شود و می‌توانید آن آدرس را برای تبلیغ‌کنندگان صوتی ارسال کنید تا از آنها بپرسید که آیا به بلندگو نیاز دارند یا خیر.

از سخنرانی تا انتشار کتاب صوتی

در پایان توصیه می کنیم قسمت بیست و هفتم پادکست بوک گارد به روایت محسن پورمازنی را بشنوید و با راضیه هاشمی و تجربیات او در زمینه تولید کتاب صوتی آشنا شوید. راضیه هاشمی سال ها به عنوان پزشک در بیمارستان کار می کرد. قبل از اینکه پزشک شود به عنوان گوینده هم کار می کرد. علاقه به کتاب و ادبیات باعث شد که کار بالینی خود را رها کند و به صورت متمرکز وارد عرصه روایت کتاب صوتی شود. در سال 1394 با حمایت برخی از دوستانش شروع به انتشار کتاب های صوتی مهوا کرد.