رسانه نیوز

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

رسانه نیوز

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

تسلط بر راهی که در آن از علائم بارداری {آیا نیست | این یک {هنر|آثار هنری} است


همچنین اگر بارداری در لوله فالوپ باشد از طریق سونوگرافی می توان آن را تشخیص داد. این امر باعث میشود گرمای کمتری از طریق پوست کودک به محیط پیرامون منتقل شود و گرما در قسمتهای عمیقتر بدن او به دام بیفتد و در نتیجه تب کودکتان شدت یابد. اگر خارش، تورم، درد و سوزش سر دل را تجربه کرده باشید، احتمالاً هنوز این علائم فروکش نکردهاند. در سه ماههی دوم، بعضی از زنان سوزش سر دل را تجربه میکنند، چون هورمونهای بارداری باعث شل شدن عضلات اسفنکتر تحتانی مری (LES) میشوند. سردرد هم از سایر مشکلاتی است که بعضی از زنان به دلیل تغییرات هورمونی تجربه میکنند. با نزدیک شدن به سه ماههی سوم ممکن است به دلیل اضطراب، گرفتگی عضلات پا یا تکرر ادرار خوابیدن برای شما چندان راحت نباشد. لثههای شما ممکن است هنگام مسواک زدن شروع به خونریزی کند حتی اگر پیش از این چنین تجربهای را نداشته باشید.

شما باید این انتظار را داشته باشید که تا زمان زایمان بهطور منظم وزن اضافه کنید (حدود ۴۵۰ گرم در هفته). بهعنوان مثال، سینههای شما با شروع تولید آغوز مجدداً حساس میشوند. برای بیشتر زنان تهوع صبحگاهی بین هفتهٔ ششم تا هشتم شروع میشود. البته با توجه به قوانین مسافرت با هواپیما در ماه هشتم بارداری نیز در صورت نبود مشکل خاص و منع پزشکی، میسر خواهد بود. در حقیقت تغذیه دوران بارداری باید از ابتدا به درستی صورت گیرد که شامل میزان کافی غلات، میزان کافی محصولات لبنی، چربیهای سالم، ویتامینها، میوه و پروتئین است. سایر علائم بارداری شامل سوزن سوزن شدن دستها، خونریزی لثه، خروپف و افزایش وزن است. در این هفته ممکن است شدت علائم بارداری یعنی حالت تهوع، حساس شدن سینهها، خستگی، تکرر ادرار، نوسانات خلقی، نفخ و… بهعنوان مثال، ممکن است گرفتگی بینی (به دلیل افزایش خون در غشاهای مخاطی)، گرفتگی عضلات پا و افزایش حساسیت لثهها را تجربه کنید. حتی اندازهی پا هم میتواند در دوران بارداری افزایش یابد! همچنین احتمال دارد خارش دست و پا را تجربه کنید.

معمولاً خارش خفیف نگرانکننده نیست و با مصرف آنتی هیستامین، پماد یا لوسیون قابل درمان است، اما خارش شدید میتواند نشانهی یک اختلال کبدی به نام کلستاز بارداری باشد که به مراقبتهای پزشکی نیاز دارد. مواد غذایی نشاسته ای مثل نان، برنج، سیب زمینی و ماکارانی را در میزان توصیه شده توسط کارشناس تغذیه مصرف نمایید. در صورت تجربهی این علامت آزاردهنده، تعداد وعدههای غذایی را افزایش و حجم هر وعده را کاهش دهید، از دراز کشیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن بپرهیزید و از مصرف غذاهای اسیدی، چرب یا تند خودداری کنید. همچنین، در صورتی که گوشت قرمز میخواهید مصرف کنید، بهتر است گوشت را به طور کامل بپزید تا خطر ابتلا به عفونتهای غذایی کاهش یابد. همچنین، در برخی موارد مصرف سردیها میتواند باعث انقباضات رحم و افزایش خطر سقط زودرس شود. برخی زنان اولین علائم را یک یا دو هفته پس از لقاح و شکلگیری رویان احساس میکنند، درحالیکه برخی دیگر تا چند ماه هیچ تفاوتی احساس نمیکنند. برای پیشگیری از اضافه وزن غیر عادی و تامین نیازهای بدن مادر برای رشد جنین، باید مراقبتهای لازم برای تغذیه بارداری هفته به هفته تنظیم شود. اضافه وزن، کاهش تعادل و ریسک زایمان زودهنگام، باعث میشود که اکثر شرکتهای هواپیمایی مجوز پرواز به مادر باردار از هفته 35 به بعد را ندهند.

این مرحله با نشانههای خاصی همراه است که به آنها علائم زایمان میگویند. در این مرحله از بارداری ممکن است متوجهی ترشحات شفاف یا شیری رنگ (معروف به لکوره) در لباس زیر خود شوید که نشان میدهد بدن شما بهطور طبیعی در حال پاکسازی باکتریها است. خطوط استریا: در ماه هفتم بارداری رحم بزرگتر شده و ممکن است مادر متوجه خطوط استریا روی شکم، سینهها، دستها و .. شود اما بعد از زایمان به مرور این خطوط کمرنگ شده و گاه ناپدید میشود. اگرچه بعضی از زنان باردار هنوز میل جنسی بالایی دارند، تعدادی از آنها متوجهی کاهش میل جنسی خود میشوند و ممکن است در حین انجام این کار احساس درد و خستگی داشته باشند. علاوه بر این، در این مرحله ممکن است متوجه شوید که سینهها و شکم شما هر هفته بزرگتر میشوند. با این حال، ممکن است پزشک شما توصیهی متفاوتی برایتان داشته باشد. ترکهای پوستی هم ممکن است در هر جایی از شکم تا باسن و سینهها ظاهر شوند. به هر حال، نکته مهم در مدیریت علائم درد زایمان پسر و دختر، شناخت و توانایی کنترل آنها است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد