رسانه نیوز

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

رسانه نیوز

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

بازار کار تولید پادکست از سیر تا پیاز است


کسانی که به تازگی وارد بازار کار تولید پادکست شده اند ممکن است بخواهند اطلاعاتی در مورد میزان درآمد پادکست ها به دست آورند. این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

تولید پادکست امروزه در بین بسیاری از مردم محبوبیت دارد. برخی از مردم اغلب تولید صدا را شغل اصلی خود می دانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار تولید پادکست، درآمد پادکست ها و ... تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پادکست چیست؟

به محتوای صوتی منتشر شده در اینترنت پادکست می گویند. امروزه بسیاری از مردم تمایل دارند به پادکست هایی با موضوعات مختلف گوش دهند. به همین دلیل بازار کار تولید پادکست رشد چشمگیری داشته است. تولید کننده پادکست یا پادکست  کسی است که بر تمام مراحل تولید پادکست  مجری رادیو نظارت دارد. یک تولید کننده محتوای صوتی باید دانش لازم در زمینه تولید پادکست، ضبط، تحویل پادکست و اشتراک گذاری را داشته باشد.

در اینجا مهمترین وظایف یک پادکست وجود دارد:

نظارت بر فرآیند تولید پادکست

از میزبان های پادکست و تیم های تولید پشتیبانی کنید

تمام قسمت های پادکست را ضبط و تولید کنید

قبل از شروع پادکست مصاحبه سوالات خود را آماده کنید

ضبط هر قسمت پادکست را مدیریت کنید

فایل صوتی پادکست را ویرایش کنید

مدیریت بودجه پادکست

اگر تهیه کننده پادکست کار خود را به درستی انجام دهد، شکی نیست که قسمت پادکست به صورت کاربردی و حرفه ای تر تولید می شود. بنابراین می توانید در مدت زمان کوتاهی از طریق تولید پادکست درآمد کسب کنید.

میزان درآمد پادکسترها

درآمد پادکست ها ثابت نیست و می توان گفت درآمدزایی از طریق بازار کار تولید پادکست به دسته های زیر تقسیم می شود:

پادکست رایگان:

این نوع پادکست ها به صورت کاملا رایگان به مخاطبان خود ارائه می شود. عموم مردم می توانند بدون پرداخت هزینه به این پادکست ها گوش دهند. درآمد پادکست ها از تولید این نوع پادکست ها ثابت نیست. تولید کننده محتوای صوتی می تواند در بازه های زمانی مختلف از طریق تبلیغات کسب درآمد کند.

مشترکینی که قسمت های جدید دریافت خواهند کرد:

برخی از پادکست‌ها از شنوندگان می‌خواهند که برای دسترسی به قسمت‌های جدید، هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه بپردازند. هزینه ای که مخاطب پرداخت می کند، درآمد محدود پادکستر محسوب می شود.

جذب هواداران:

برخی از شرکت ها و موسسات از پادکست های کاربردی و حرفه ای حمایت می کنند. توجه داشته باشید که در این صورت درآمد تولیدکننده محتوای صوتی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

تبلیغات:

تبلیغ قسمت های خاصی از پادکست می تواند به افزایش درآمد پادکست کمک کند. شرکت های حامی برای تبلیغات هزینه های زیادی به تولیدکنندگان محتوای صوتی می پردازند. درآمد یک پادکستر از تبلیغات بیشتر از سایر روش های ذکر شده است.

چه عواملی به میزان درآمد حاصل از تولید پادکست بستگی دارد؟

درآمد پادکستر به سه دسته متوسط، خوب و عالی تقسیم می شود. تولیدکنندگان صدا در مراحل اولیه تولید صدا پول زیادی به دست نمی آورند. اگر یک پادکستر بتواند تبلیغات دریافت کند یا حامیان مالی جذب کند، بدون شک پول بیشتری به دست خواهد آورد.

از جمله مهم ترین عوامل موثر بر میزان درآمد حاصل از تولید پادکست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سطح تجربه (هرچه تولید کننده محتوای صوتی حرفه ای تر باشد، بدون شک درآمد بالاتری خواهد داشت).

موقعیت جغرافیایی پادکستر

تولید کننده محتوای صوتی خوداشتغال

تولید محتوای صوتی برای شرکت های تولید پادکست

کیفیت صدا

مدت زمان هر قسمت پادکست (هر قسمت پادکست تقریباً 20-30 دقیقه است. برخی از پادکست ها 2-3 ساعت هستند و این نوع پادکست ها نیز مخاطبان خاص خود را دارند.)

نوع محتوای پادکست

داشتن مهارت های لازم در تولید پادکست (هرچه یک پادکست مهارت های لازم در تولید پادکست را کسب کند، می تواند پادکست های حرفه ای تری تولید کند. در نتیجه درآمد او افزایش می یابد.)

چگونه از تولید محتوای صوتی کسب درآمد کنیم؟

امروزه کسب و کارهای آنلاین جدید مانند مقاله نویسی، انتشارات صوتی و موارد دیگر در حال افزایش هستند. اگر می خواهید پادکست منتشر کنید، بهتر است روش های کسب درآمد از انتشار صدا را بدانید. از مهم ترین راه های کسب درآمد از طریق ایجاد پادکست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همکاری در فروش با تولید پادکست.

اگر در زمینه تولید پادکست مهارت خاصی دارید، می توانید در زمینه ای که دانش مفیدی دارید مشاوره بگیرید. در این صورت باید پادکست های مختلفی ایجاد کنید و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. وقتی مخاطبین شما بر روی لینک پادکست شما کلیک می کنند، بدون شک پس از گوش دادن به محتوای صوتی مهم، اقدام به خرید می کنند.

سیستم جوایز:

در این راه کسب درآمد در بازار کار تولید پادکست، مخاطب می تواند ارزش پادکست را به عنوان پاداش قائل شود. کسب درآمد از این طریق زمان بر است، اما با درخواست از مخاطب برای پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان پاداش، پادکست به راحتی می تواند قسمت های پادکست دیگری را تولید کند.

مشتری:

اگر می خواهید به ساخت پادکست ادامه دهید، بهتر است یک اسپانسر بگیرید. همانطور که قبلا ذکر شد، حامیان مالی افراد یا شرکت های خصوصی هستند که هزینه های تبلیغاتی زیادی را به تولید کننده پادکست پرداخت می کنند.

برندسازی شخصی:

اگر می خواهید نام پادکست را بین مخاطبین خود به اشتراک بگذارید، بهتر است برند خود را بسازید (Branding). اگر برند خود را دارید، مخاطبین شما به احتمال زیاد در دوره شما شرکت می کنند و به پادکست شما گوش می دهند. لازم به ذکر است که از این روش کسب درآمد در بازار تولید پادکست می توانید به صورت غیر مستقیم درآمد کسب کنید.

تبدیل پادکست به محتوای دیگر:

در صورت تمایل می توانید محتوای صوتی ایجاد شده را به محتوای ویدیویی، فیلم، کتاب صوتی و ... تبدیل کنید. پس از تبدیل محتوای صوتی خود می توانید آن را بفروشید و در بازار تولید پادکست کسب درآمد کنید.

فروش پادکست:

وقتی محبوب شدید، می توانید بخشی از سفارش پادکست زهرا شیراحمدی  را به صورت رایگان در اختیار شنوندگان خود قرار دهید. همچنین می توانید مقداری زمان پرداختی به مخاطبین خود ارائه دهید. با فروش پادکست های محبوب و پرطرفدار درآمد بسیار خوبی کسب خواهید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد